בעקבות הקבלה בעולם

 

הקבלה סוחפת אחריה אנשים מכל רחבי העולם, ולא רק סלבריטאים מוכרים שכולנו שמענו עליהם ואף הגיעו לארץ במסגרת מפגשים של אנשי הקבלה.

אנשי הקבלה טוענים שאם אדם נותן למישהו את ספר הזוהר ומסביר אותו כפי שצריך, כוחו האמיתי של הספר מופעל. והזוהר מביא לרמה גבוהה של תודעה במהירות גבוהה ובעומק רב.

דוגמה לפעילות הקבלה בעולם היא פרויקט "הזוהר" בוונצואלה שיזם בשנת 2013 מסע הרפתקני בגבול שבין ונצואלה לקולומביה. המטרה הייתה להפיץ את "הזוהר" לאורך הגבול כדי לספק לאזור אור והגנה. היחסים בין שתי מדינות אלה לא תמיד וורודים, כפי שבודאי חזו על בשרם לא מעט מטיילים ישראלים עצמאיים או במסגרת טיול מאורגן שסיירו באזור זה של העולם.

המחלוקות הפוליטיות בין ונצואלה וקולומביה בשנים האחרונות הן רבות. באביב 2008 התעורר סכסוך דיפלומטי בין המדינות שהביא תוך מספר ימים להצבת אלפי חיילים בשני צידי הגבול.

סטודנטים במרכז הקבלה בקארקאס דאגו שמא מצב זה יכול לגרום להסלמה ולהביא למלחמה ממשית בין שני הצדדים. לאור זאת ארגנו התלמידים מסע של פרויקט הזוהר לאורך הגבול. הם חילקו כ-4,500 ספרי זוהר לחיילים ולקצינים במקום. פחות מחודש לאחר מכן, הנשיאים של ארצות אלה התחבקו בפומבי לאחר שהצליחו לפתור את הבעיות בין שתי המדינות באופן דיפלומטי.

אבל, למרות שיפור היחסים בין קולומביה לוונצואלה, אזור הגבול שמפריד בין שתי המדינות עדיין נותר אזור אלים ומסוכן. מתבצעים במקום הברחות של חומרים אסורים שמובילות לאלימות בין קבוצות פושעים וכוחות המשטרה בוונצואלה ובקולומביה. נוכחות של כוחות גרילה כבדים בצד הקולומביאני מוסיפה עוד אלמנט כאוטי לאזור.

כדי להתמודד עם מצב מסובך זה, ארגנו תלמידי מרכז הקבלה מסע נוסף להפצת הזוהר באזור הגבול. צוות המתנדבים קיבל משימות ספציפיות לעבודה באזור הגבול, כולל הצבת ספר הזוהר בכל חמישה קילומטרים לאורך הכביש הראשי של ונצואלה, כדי להגן על המקום.

ספר הזוהר הופץ גם בעיירות קטנות שונות באזור, בבתי חולים, בתחנות משטרה ותחנות לכיבוי אש בסמוך לגבול.

על צוות מתנדבים אחר הוטל לחצות את הגבול מוונצואלה לקולומביה כדי להפיץ את הזוהר בעיר Maicao. צוות זה עבר עיכובים וטלטולים לא מעטים החל מבעיות להשיג דלק וכלה במקרה קל של הרעלת מזון. כדי להבין כמה מסוכן אזור זה נוסיף גם שבמקום פועלים גנבים וחוטפים רבים, והרשויות מרתיעות זרים מפני נסיעה במקום.