מה אנחנו יודעים על ספר הזוהר? או יותר נכון מה לא יודעים?

ספר הזוהר ספר הזוהר זה אחד מן הספרים הנסתרים והמופלאים ביותר בעולם, הדעות עליו, התאוריות לגביו וכן המחלוקות השונות הן מגוונות ביותר, יש שיאמרו זו מצווה גדולה ללמוד אותו וכך להתקרב אל הבורא ויש אשר יגידו להתרחק ממנו ולא להעז כלל לקרוא בו אפילו מילה אחת. אין ספק שהוא ספק שהוא ספר מרתק ומלא מסתורין שאופף אותו מכל עבר וממלא בסקרנות כל אחד שרק שומע עליו מעט מידע.

מעט רקע היסטורי על ספר הזוהר המפורסם והידוע

ספר הזוהר נודע לראשונה בספרד, בתקופה של המאה ה-13. הספר המסתורי והמפורסם לרוב מיוחס אל ר' שמעון בר יוחאי הידוע כתנא מהמאה השנייה לספירה. בספר למעשה ניתן למצוא מדרשים שונים אשר מסודרים על פי הסדר המוכר והידוע של פרשות השבוע, לכאורה, נשמע כמו ספר ענייני למדי, אך מובן שאין הדברים כך, אחרת הוא לא היה כה מפורסם, מסתורי, ידוע ומסקרן כה רבים. ישנם מושגים רבים ומילים אשר ניתנות לאפשרויות שונות של הבנה, מושגים רוחניים שונים אשר אינם נוגעים לעולם של המציאות השטחית אלא אל מציאות רוחנית שעל העולמות העליונים כפי שנהוג לקרוא להם.

עולם הקבלה הנסתר, אותו רבים מעוניינים ללמוד ולגלות

כמו פעם כך גם היום, הסקרנות והמסתורין האופפים סביב ספר הזוהר ממשיכים. רבים חוששים ללמוד את הספר מפני דעות שונות אשר מספרות שעלולים להשתגע ממנו, ורבים אחרים לומדים ממנו ומחכימים ומגלים את סודות העולם הזה הטמונים שם ויוצרים מעין כת של עולם הקבלה אשר נתונה בתוך רוחניות עמוקה בלתי מוסברת.
אין ספק שעולם הקבלה הנסתר המיוחס ברובו לספר הזוהר הינו עולם מרתק וסמוי אשר כמעט כל אחד יכול להיות משולהב מן הסקרנות שהוא טומן בחובו.

מוטיב יסודי של ספר הזוהר- הרעיון המרכזי שלו:

למעשה, הרעיון המרכזי של ספר הזוהר הוא כמעט נשגב מבינתו של האדם, מדובר על עומק רוחני שנתון בתוך ממד אחר של העולם, גבוה יותר, אותו הממד הוא זה שנותן את האפקט וההשפעה על העולם האנושי שנמצא מטה. כוחות הרוע וכוחות הטוב בעולם, כאשר כוחות הטוב מתייחסות לשכינה- שהיא האלוקות, וכוחות הרוע מתייחסים לכל ענייני הטומאה, החושך והסטן. על ידי הבנה עמוקה של שורש האדם, מגיעים לתובנות כיצד לעזור לכוח הטוב לשלוט בעולם, זאת על ידי התקרבות לבורא והתרחקות מכוחות הרוע, התעמקות בתוך עולם רוחני וכו'.